Perempuan kena kunci dalam tandas

Posted by godonker on Tuesday, March 20, 2012

Perempuan kena kunci dalam tandas, dikurung dalam tandas penjara, terkurung dalam tandas penjara, kosmo, utusan, hmetro, mymetro, metro, kosmo!, kosmo, isnin, selasa, rabu, khamis, jumaat, sabtu, ahad, berita, info, terkini, terbaik, berita gempar, berita panas, isu panas, isu terkini, blog terhebat, memang terbaik
LONDON - Maksud hati seorang perempuan untuk menjenguk suaminya di dalam penjara Les Nicolles, Pulau Guernsey, Inggeris, tidak kesampaian apabila beliau terkurung di dalam tandas penjara selama hampir 23 jam.

Kejadian itu berlaku apabila perempuan tersebut sedang menemui suaminya yang berada dalam tahanan. Ketika beliau menggunakan tandas untuk membuang air kecil, tiba-tiba pintu tandas terkunci.

Kebiasaanya, setiap pelawat penjara akan masuk melawat tahanan secara berkelompok tetapi beliau tidak kelihatan bersama-sama dalam kelompok tersebut semasa keluar dari tahanan kerana pergi ke tandas. Warden penjara yang bertugas di situ pula sibuk dengan urusan lain sehingga tidak sempat memeriksa jumlah pelawat dalam kelompok yang masuk ke bilik tahanan sebelumnya.

Akibat daripada kelalaian warden penjara berkenaan, perempuan tersebut telah terkurung dalam tandas tahanan selama hampir 23 jam tanpa makanan dan minuman. Perempuan itu juga tidak dapat menghubungi sesiapa kerana telefon bimbitnya tidak dibenarkan untuk dibawa masuk ketika melawat tahanan. Dalam usaha untuk mendapatkan bantuan daripada warden penjara, beliau telah berkali-kali memukul pintu tandas dan juga berteriak namun mereka seolah-olah tidak mendengarnya. Akhirnya beliau tertidur di dalam tandas selama hampir 23 jam dalam keadaan kesejukan tanpa makanan dan minuman.

Perempuan berkenaan hanya dapat keluar pada pagi keesokan harinya apabila salah seorang warden penjara itu pergi memeriksa tandas tahanan. Warden penjara itu amat terkejut melihat perempuan tersebut yang dalam keadaan basah kuyup kesejukan dan kelaparan.

Kejadian seumpama ini amat mencemarkan reputasi penjara hanya disebabkan oleh kelalaian para warden penjara berkenaan. Atas kejadian itu, Pejabat di Pulau Guernsey Geoff Mahy telah meminta maaf secara terbuka dengan perempuan itu dan berjanji untuk memperbaiki kelemahan sedemikian.

"Salah seorang warden penjara yang sepatutnya bertanggungjawab untuk memantau pelawat tahanan ketika itu menyesali kejadian tersebut dan dia sudah meminta maaf secara terbuka dengan perempuan berkenaan", kata Mahy yang dipetik dari Daily Mail, Rabu (17/08/2011).

Di sebalik insiden itu, perempuan berkenaan berkemungkinan untuk memfailkan saman kepada pihak penjara kerana kelalaian mereka.
Sumber

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment